Skoluppgift: Mitt alternativa liv

IMG_0154-0.JPG

En morgon vaknade jag plötsligt upp och kände att livet hade tagit en otrolig vändning, jag kände att jag inte kunde fortsätta i mitt nuvarande tillstånd och bara vara en i mängden utan att göra en drastisk ändring. Innan min partner vaknade upp hade jag redan packat allt nödvändigt och lämnat det trygga hem jag hade för att söka mitt nya jag. Mitt vandrande i blindo kändes som bara hade varat i några dagar men hade fortsatt mycket längre än jag trodde. Några år efter mitt plötsliga uppvaknande vaknade jag och såg tillbaka på vägen jag hade gått, jag ångrade inget men jag var samtidigt inte stolt er vad jag hade blivit. Jag kände att jag gjorde allt jag var tvungen för att leva, men jag kände inte igen mitt nya jag, men nu hade jag hittat min egna identitet och var stolt över att jag hade vågat. IMG_0152.JPG

Kommentera

