Dannes present till mig

Sitter och skriver detta på jobbet i längtan efter att få komma hem och spela GTA V som kom ut idag. Spelet har jag längtat efter sedan jag tyckte att GTA IVs huvudkaraktär var väldigt tråkig och jag kände att Rockstar kan bättre.

Igår kväll när Danne kom förbi så satt vi och snacka lite allmänt om spel och kom på tal om GTA V som han hade sagt att han tänkt köpa till mig i födelsedagspresent till mig då vi har en tradition att alltid köpa till varandra. Efter att vi kom in på priser spelet ligger på och var han skulle köpa det (då han ville köpa det på releasen till mig eftersom att han vill vara med och spela det så snabbt som möjligt) så nämnde jag till honom att både Game och Gamestop i Lund skulle ha nattöppet för releasen och det tyckte han att skulle vara kul att åka och köpa det direkt… alltså 00:01 en vanlig arbetsdag. Jag nappade på det då jag själv inte heller hade varit på en nattöppet release och hade bara cyklat förbi någon gång innan och aldrig ståt och köat för ett spel på det sättet innan.
Vid 23:30 åkte vi in till centrum för att köpa spelet utan en förhandsbokning på det och såg köerna till butikerna och tog en chansning på Gamstop då deras kö var lite kortare. Valet blev det rätta valet då de även om vi fick förhandsboka spelet och sedan ställa oss i kön på nytt så gick det mycket snabbare än Games kö. Detta blev jag riktigt glad över då jag gärna ville komma hem snabbt och sova så att jag skulle vara utvilad till arbetet idag.
Fick en special edition av spelet som är med stealbox och en karta över spelet, sedan fick man en affisch av butiken som jag inte ens har kollat på än.
Då jag jobbar på en skola och vet att en del av killarna som går i högstadiet längtar efter spelet så kunde jag inte låta bli att säga till dem att jag redan har spelet, det blev ett jävla liv på dem då det tyckte att det var orättvist att jag är vuxen och kan gå på sådana tillställningar som inte de kan och inte måste be mina föräldrar om att köpa spelen utan kan göra det själv.

På tal om presenter så fick jag Diablo III till PS3 i tidig present i lördags som vi ägnade halva lördagen till att spela.

Kommentera

